Znáte krásný vitamín?

Co to je za nesmysl, říkáte si? Není to nesmysl, je to vitamín, který je nezbytný pro vaši krásu, ale nejen pro ni. Stále nevíte pánové ( a dámy)? Tak čtěte dále!

 

Možná si řeknete, že ze všech vitamínů je jich docela dost takových, co pomáhají kráse a vzhledu. To sice ano, ale jen jeden je tak jedinečný, že bez něj by to nešlo. Říká se mu krásný vitamín, a je to biotin.

 

Patří mezi vitamíny řady B. Ty jsou pro vaše zdraví, krásu a pleť zásadní. A mezi nimi je biotin považován za stěžejní, s jeho přízviskem – vitamín krásy, alias krásný vitamín má obrovský vliv na váš vzhled a atraktivitu pleti.

 

Biotin je vitamínem rozpustným ve vodě a skutečně důležitým ve vašem těle, kde je součástí správného fungování organismu. Má na svědomí kus práce vašeho metabolismu a v něm přeměnu tuků, sacharidů a mastných kyselin na energii.

 

Mimo metabolismus se šikne i u enzymatické tvorby a pro kvalitu nehtů, vlasů, pleti, nervů i buněk.

 

Nás zajímá hlavně pleť

Biotin je zcela nezbytný pro správnou strukturu vaší kůže, jíž ochraňuje. A věřte, že před mnohým – před škodlivým vlivem prostředí, před dermatitidou, vysoušením pleti a také se podílí na tvorbě kolagenu. Biotin je účinný k udržení zdravé pleti.

 

Lékařské studie tvrdí, že je biotin skvělý i v případech dermatitid a vyrážek různého původu. A víte co se děje, když ho máte nedostatek milí pánové (a dámy)? Nedostatek biotinu vede k obtížím s pletí, vyrašení akné, obtěžovat vás ale může i lupénka, nebo jen nepříjemné svědění kůže a různé vyrážky.

 

Další efekt

Mimoto biotin hraje roli u vaší krásné hřívy, kde ovlivňuje její vypadávání, kvalitu i růst. Obzvláště při stresu spojeném s vypadáváním vlasů je biotin třída. Takže se vyplatí zobat jej jako výživový doplněk, ale i kosmetika na vlasy s obsahem biotinu má svůj smysl – šampony, balzámy a vlasové masky dokáží vaší hřívě pomoci.

Když je v těle nedostatek biotinu, jsou měkké a lámavé i nehty, třepí se. A nyní zbystřete! Stejně tak je to s hubnutím, protože biotin startuje metabolismus a pomáhá rozkladu cukrů, tuků a bílkovin. A pomalý metabolismus může biotin „nakopnout“, čímž dojde k lepšímu úbytku váhy. To že je něco, co říkáte?!

 

A ohledně zdraví je zde hladina cukru v krvi. Když je snížena hladina biotinu, kolísá cukr v krvi. Je li jej v těle dostatek, hladina je ustálená. Vyšším nedostatkem biotinu jsou ohroženi především kuřáci, lidé se zálibou v alkoholu a s onemocněním jater. Také je dobré jíst vyváženou stravu s pravidelným denním podílem ovoce a zeleniny.

 

Ale neděste se! Navýšit hladinu biotinu není těžké! Stačí vám k tomu vejce, oříšky, semínka, luštěniny a houby. Nebo si pořídit doplňky stravy s biotinem.

Zdroj: Facebook.com

Autor: Pavla Jelínková

 

Podělte se s ostatními o vlastní zkušenost

Přidat svou zkušenost

Vytvořit účet
Změnit heslo
Compare items
  • Total (0)
Compare