Máte rádi opravdu výbornou kávu, která má silné aroma, skvělou chuť a je z kvalitních kávových zrn? A jak často máte čas si takovou kávu dopřát? Já sám ráno nestíhám namlít kávu, čekat až se ve french pressu připraví a vychutnat si ji v klidu a pohodě. Možná bych měl vstávat dřív, abych to stíhal, ale taky by mohli být v okolí kavárny, kde si čerstvě namletou a skvěle udělanou kávu dám. A pak je tu Starbucks, fenomén, který k nám přišel ze Spojených států.
Není káva jako káva Starbucks
První kávu naservírovali ve Starbucks už v roce 1971, což je před padesáti lety. Od té doby se řetězec rozrostl po celém světe a kavárny s ikonickým logem najdete v každém větším městě ve více než padesáti zemí. Jen v České republice je přes 40 poboček, nejvíce v Praze.
Bohužel jak už to tak s řetězci bývá, kvalita jde dolů na úkor kvantity. A cena? Ta jde nahoru stále. Neříkám, že si ve Starbucks nemůžete dát dobrou kávu, ale rozhodně si za tu cenu můžete dát kvalitnější dvě kávy jinde.
Stejně tak je to s jídlem. Toast s avokádem za 120 korun? Za ty peníze v obchodě seženete tři zralá avokáda a celý chleba. Tím chci říct, že ani tak neplatíte za kvalitní suroviny, ale za značku, kterou Starbucks představuje. Bohužel to tak platí u všech velkých řetězců s jídlem nebo celkově občerstvením. A stejně tam lidi dál budou chodit a platit za předražené nápoje, protože přeci kde jinde dostanete ten kelímek se svým jménem, se kterým se můžete vyfotit na Instagram, aby každý věděl, že jste byli ve Starbucks.
Další kontroverzí je to, jak Starbucks zachází s konkurencí. Dobrý příklad je vpád na britský trh, kde řetězec nejprve koupila Seattle Coffee Company a poté použila svůj kapitál a vliv k získání důležitějších lokalit, z nichž některé ztrácely peníze. Kritici tvrdí, že se jednalo o neférový pokus odlákat z oblasti menší, nezávislé konkurenty, kteří si nemohli dovolit platit velké nájmy za prémiové lokality.
A co vy? Chodíte rádi do Starbucks nebo spíše podporujete lokální kavárny? Neváhejte a napište nám do komentářů.
fotozdroj: sociální sítě Starbucks